Positionering van jouw bedrijf

Als ondernemer wil je graag dat jouw bedrijf herkenbaar is en sterk in de markt staat. Met positionering kan je de juiste positie innemen op de markt en in het brein van je ideale klant. Eigenlijk wil je het hart veroveren van jouw doelgroep. Daarvoor moet je weten wie je bent en wat jou anders maakt dan de concurrent. Maar nog belangrijker; wie is jouw doelgroep, wat zijn hun verlangens en wat motiveert hen? Een merk waarmee de doelgroep zich kan identificeren heeft een voorkeurspositie en is goud waard. In die vertaalslag ligt de kracht van een goede positionering.

Wat houdt positionering
van jouw bedrijf
in?

Er is niets menselijkers dan direct een oordeel klaarhebben. Zo werkt het ook met merken. Jouw potentiële klant heeft bij de eerste ontmoeting direct een beeld gevormd van jouw bedrijf.

Met een goede positionering zorg je ervoor dat mensen de juiste perceptie hebben van jouw merkidentiteit. Bij een bedrijfspositionering op de laagste prijs kan je je voorstellen dat je merk er anders uitziet en anders klinkt dan een merk die inzet op pure luxe. Het gaat over de plek die jouw bedrijf heeft op de markt ten opzichte van andere bedrijven.

Waarom is positionering belangrijk voor mijn bedrijf?

Een sterke positionering zorgt ervoor dat jij er tussen uit springt naast al die concurrenten. Want op de meeste markten is er een overvloed aan aanbieders en zijn producten en diensten vaak inwisselbaar.

De consument wordt overladen met aanbod en reclameboodschappen. Dat maakt kiezen moeilijker. Een sterke positionering van jouw bedrijf kan je helpen om die voorkeurspositie in het brein van jouw doelgroep in te nemen. Zij zullen jouw bedrijf als eerste overwegen als zij behoefte hebben aan de producten of diensten die jij aanbiedt.

Jouw merk of bedrijf in het brein van je doelgroep.

Jouw merk of bedrijf op de juiste plek in het brein van je doelgroep.

Buro Brein helpt jouw bedrijf bij het ontwikkelen en optimaliseren van de positionering. Samen zorgen we voor een sterke en onderscheidende positie op de markt waardoor jouw bedrijf opvalt.

We starten met een analyse van jouw business en die van je concurrenten. Zo bepalen we wat jouw unieke waardepropositie is, dus wat jou onderscheidt van de rest en wat jij je klanten belooft. Vervolgens ontwikkelen wij een positionering strategie en vertalen we deze door in de communicatie-uitingen van jouw bedrijf, zodat je onthouden wordt.

Positionering als basis voor de totale beleving van jouw merk of bedrijf

Een bak ervaring en enthousiasme brengen we mee aan tafel als je ervoor kiest om je bedrijf door ons te laten positioneren. We hebben al veel bedrijven mogen helpen en kunnen daardoor efficiënt jouw bedrijf op de kaart zetten.

Daarna vertalen we jouw strategische positionering door in creatieve communicatie uitingen. Dit allemaal bij elkaar bepaalt hoe jouw klant jouw bedrijf beleeft. Kan hij zich met jouw merk identificeren? Dan heb je wat te vieren!

Bekijk project