Basis website
voor starters

Om te starten is een uitgebreide website niet altijd nodig. Met de bewezen succesvolle opbouw van onze basiswebsite, is deze optie het meest gekozen door starters en zzp’ers.
Bekijk dit pakket

Basis website met
extra functionaliteit

Heb je liever een website waarin je wat meer functies hebt? Dat wij met je meedenken over hoe jouw website het beste voor jou kan werken? Dan is ons Plus pakket precies wat jij nodig hebt.
Bekijk dit pakket

Maatwerk
website

Strategie, ontwerp en techniek. Bij een maatwerk website, ontwerpen en bouwen wij deze rondom jouw organisatie. Uniek en afgestemd op jouw doelen.
Bekijk dit pakket
Sluiten
terug naar blog overzicht

Wat kost een logo laten maken?

branding marketing ontwerp

Door Koos Schwaneberg

6 minuten leestijd

Hoe duur is een logo en een huisstijl? Of beter nog: wat kost een logo of huisstijl? Deze vraag komt bijna dagelijks voorbij in onze mail en telefoon. Eigenlijk is er geen concreet antwoord. De inhoudelijke vraag is namelijk altijd anders. Maar hoe beantwoorden wij deze vraag? Daarin neem ik je graag mee in dit blog artikel.
Lees verder

Situatie 1:
Een bestaand bedrijf wil een nieuw logo en huisstijl.

Huidige situatie

Wanneer je bedrijf al wat langer bestaat heb je andere wensen dan iemand die net start. Zo is er het huidige logo en een huisstijl met daarin heel wat onderdelen als brochures, website en andere zogenoemde huisstijldragers. Deze onderdelen zijn het vertrekpunt voor de nieuwe uitstraling/identiteit. Dit noemen we ook wel rebranding.

Er moeten veel meer zaken worden ontworpen wanneer de identiteit wordt vernieuwd. Een bestaand bedrijf heeft ook een bestaande klantengroep die zich herkennen zich in je bedrijf. Daarmee kan de impact van een wijziging groot zijn en dat moet met deze groep in het achterhoofd worden aangepakt. Kort gezegd: De impact op het aanpassen van je identiteit is veel groter en heeft tijd nodig.

Gewenste situatie

Met het opfrissen van je logo en/of je huisstijl komen natuurlijk ook wensen om de hoek kijken. Wat wil je bedrijf uit gaan stralen? Welk imago heeft je bedrijf nu en welk imago is gewenst? Wat is de visie van je bedrijf voor de komende jaren? Dit zijn zomaar wat vragen die mede bepalend zijn voor de nieuwe identiteit. De huidige en gewenste situatie is voor ons het uitgangspunt. Wanneer die helder is, kunnen we aangeven wat onze werkzaamheden worden.

Wat kost rebranding?

Het proces van rebranding is meer dan een kleurtje of een lettertype aanpassen. Het is veelomvattend en het bepaald het gezicht van jouw bedrijf naar je (potentiële) klanten. Zulke werkzaamheden vragen veel tijd en expertise. Wij bieden een rebranding aan vanaf ca. €3.500,- en afhankelijk van de hoeveelheid onderdelen binnen de huisstijl zal dit oplopen.

Situatie 2:
Logo en huisstijl voor een nieuw bedrijf of starter.

Start van iets moois

Als starter of nieuwe onderneming wil je professioneel voor de dag komen bij potentiële klanten. Een eerste indruk moet perfect zijn en een professioneel logo en huisstijl zijn daarbij van groot belang. Maar waar doe je goed aan? Wil je iets unieks of is 13 in een dozijn ook goed? Heb je budget voor een logo en huisstijl of niet? Hoe belangrijk vind jij dat jouw bedrijf een eigen gezicht heeft? Dit zijn zomaar wat vragen die bepalen wat voor jou de beste optie is.

Uniek of niet?

Het is natuurlijk ons eigen product en wij adviseren altijd om uniek te zijn, maar voor jou kan dat gevoel anders zijn. Uniek zijn laat jou opvallen tussen concurrenten, is professioneler en maakt duidelijk wat voor type bedrijf je bent en dat betaald zich terug in de klanten die voor jou kiezen. Waarom? Omdat ze zich herkennen in jouw huisstijl/merk. Zo is een exclusieve uitstraling belangrijk om klanten aan te spreken die een exclusief product willen.

Een mooi voorbeeld is de Action… Zij hebben voordelige producten, een unieke uitstraling die voordelig oogt, en daar is het resultaat: een passende doelgroep die voordelige producten kiest.

Een tegenovergesteld voorbeeld is Rolex: Zij hebben een unieke uitstraling die exclusiviteit ademt in kleur, beeld en tekst. Daarbij is het een exclusief product en dat vertaald zich terug naar een doelgroep die daarbij past en de prijzen die daarbij horen.

Kies je om niet/minder uniek te zijn? Dan kun je een logo vinden voor het bedrag van € 5,- op diverse websites. Daar tegenover staat dat er veel minder kwaliteit en persoonlijke aandacht is besteed aan het logo. Daarmee is de ook kans groot dat je een doelgroep aanspreekt die je niet wilt bereiken.

Belang van een eigen gezicht

Een logo en een huisstijl is meer dan een plaatje met jouw naam ernaast. Het is het gevoel van jouw bedrijf die je aan klanten of bezoekers van je website mee wilt geven. Zij moeten zich herkennen in jouw uitstraling en gezicht. Dit zijn redenen waarom een onderscheidende uitstraling zo belangrijk is.
Een logo en een huisstijl is meer dan een plaatje met jouw naam ernaast.

Wat kost een logo en een huisstijl voor een startend bedrijf?

Een logo ontwerpen voor een startend bedrijf doen wij niet zonder huisstijl. Het één kan niet zonder het ander. We nemen je aan de hand in dit proces, komen met diverse voorstellen en werken jouw gekozen optie uit tot een professionele uitstraling die past bij jou en je doelgroep. Uiteraard vraagt zo’n proces de nodige tijd en expertise. Wij beiden een logo en huisstijl aan vanaf € 1.200,- waarbij de hoeveelheid onderdelen in de huisstijl bepalend is.

Enkele voorbeelden van logo’s die wij ontwikkeld hebben:

Vragen of meer informatie aanvragen over onze diensten?

Wij staan je graag te woord. Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden voor een logo en huisstijl of een rebranding te bespreken. Altijd 100% vrijblijvend.
Neem contact met ons op

Door Koos Schwaneberg

5 minuten leestijd

overig

Terugblik padeltoernooi

cross